سیستم اعلام حریق هوشمند


آشکارسازهای دود هوشمند بسیار شبیه به آشکارسازهای دود سنتی عمل می کنند: هنگامی که دود یا آتش تشخیص داده می شود زنگ خطر را به صدا در می آورند و تا آنجا که ممکن است به ساکنان هشدار می دهند تا در صورت آتش سوزی خانه تخلیه شوند. مزیت آشکارسازهای دود هوشمند در توانایی آنها برای ارسال اعلان به تلفن شما هنگام فعال شدن زنگ هشدار است - حتی اگر از خانه دور باشید.  ردیاب‌های هوشمند دود همچنین می‌توانند هنگام کم شدن باتری یا مشکلی در حسگرهای دستگاه به شما اطلاع دهند.

دتکتورهای هوشمند دود چیست؟ اگر یک دستگاه هوشمند برای خانه شما وجود دارد که ارزش سرمایه گذاری روی آن را داشته باشد، آن یک آشکارساز هوشمند دود است. در حالی که انواع سنسورهای مورد استفاده (سنسورهای یونیزه یا فوتوالکتریک) برای آشکارسازهای دود سنتی و هوشمند یکسان است، این همان جایی است که شباهت ها به پایان می رسد. ردیاب‌های هوشمند دود دارای ویژگی‌های خودآزمایی برای نظارت بر قدرت باتری و عملکرد مناسب حسگر هستند و در صورت بروز مشکل، اعلان به تلفن شما ارسال می‌کنند. اکثر آشکارسازهای دود هوشمند از تشخیص مونوکسید کربن نیز استفاده می کنند. اگر آشکارساز دود هوشمند شما با سیستم اتوماسیون خانگی شما یکپارچه شود، می تواند از ویژگی ها و حسگرهای خانه هوشمند شما برای تشخیص نور یا گرما با سرعت بسیار بیشتری استفاده کند.

ردیاب‌های هوشمند دود چگونه کار می‌کنند؟ ساده ترین راه برای درک نحوه عملکرد آشکارسازهای دود هوشمند این است که آنها را به عنوان آشکارسازهای دود Wi-Fi در نظر بگیرید. هنگامی که زنگ هشدار به صدا در می آید، آشکارسازهای دود هوشمند از Wi-Fi یا فناوری ارتباطی مشابه برای اتصال به هاب خانه هوشمند (در صورت داشتن) و یک برنامه در تلفن هوشمندتان استفاده می کنند. اگر به‌طور تصادفی غذای در حال پخت را بسوزانید و هشدار کاذب ایجاد کردید، می‌توانید از برنامه تلفن برای خاموش کردن زنگ هشدار استفاده کنید. اگر چند آشکارساز دود هوشمند همگام‌سازی شده‌اید، همه آن‌ها باید آلارم را به صدا درآورند، حتی اگر تنها یکی فعال شود. علاوه بر این، اعلانی که از هاب خانه هوشمند خود دریافت می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام زنگ هشدار راه‌اندازی شده است. اگر از خانه دور هستید و اعلان نگران کننده ای دریافت می کنید، می توانید به سرعت به خدمات اضطراری اطلاع دهید و به طور بالقوه از آسیب جدی جلوگیری کنید. نگرانی های قدرت و اتصال ردیاب هوشمند دود آشکارسازهای دود هوشمند راه‌حل‌هایی برای زمانی که برق یا اینترنت قطع است، دارند. حتی اگر آشکارساز دود هوشمند شما به سیستم الکتریکی شما متصل باشد، سیستم باتری پشتیبان باید در هنگام قطع برق کار را به دست بگیرد. در صورت قطعی اینترنت، چندین مدل ردیاب هوشمند دود نیز می توانند از بلوتوث برای برقراری ارتباط با تلفن همراه شما (اگر در خانه هستید) یا با سیستم خانه هوشمند شما هنگام به صدا درآمدن زنگ هشدار استفاده کنند. تا زمانی که هاب یا سیستم خانه هوشمند شما قابلیت اتصال سلولی را دارد، ممکن است بتواند از یک سیگنال سلولی استاندارد برای ارسال اعلان‌ها به شما و خدمات اضطراری استفاده کند. با این حال، همه سیستم‌های اتوماسیون خانه هوشمند دارای اتصال سلولی نیستند و برخی از گزینه‌ها ممکن است به یک دستگاه اضافی و احتمالاً هزینه ماهانه برای اتصال سلولی نیاز داشته باشند.



کمی صبر کنید...

دسته‌بندی